Webbyrå Stockholm

juli 30th, 2008 by Kristoffer Leave a reply »

Som en blixt från klarblå himmel har den stockholmska webbyrån GKZ hittat till min webbläsare, vilket kanske inte är så unikt eftersom det fullkomligt kryllar av webbyråer i Stockholm och egentligen hela Sverige.

Så varför skriver jag om just detta bolaget? Jo, därför att jag ser potentialen i företaget och baserat på deras egna projekt tror jag att denna webbyrå kan komma att konkurrera mot de ordinarie stekarna man hittar i Stockholms webbyrå-träsk.

Baserat på detta försökte jag ta kontakt med personen bakom företaget för en liten intervju. Det jag fann var en väldigt jordnära och kompetent person med ett ego som faktiskt är symmetriskt korrekt i förhållande till marknaden, vilket inte kan sägas om många andra i denna branchen.

Slutsnackat… låt oss se vad Gabriel K Zeino svarade på mina frågor:

Berätta lite om dig själv

Jag är en webbentreprenör i 20-års åldern som älskar att jobba i denna branschen.
Allting började 2005 då jag lanserade ett forum och samtidigt upptäckte att det gick att försörja sig på internetverksamheter.

Efter det har mina kunskaper och kompetens utvecklats, och fortsätter utvecklas.
På fritiden umgås jag mestadels med nära och kära. Jag är en filmälskare så det kan ibland bli oförskämt många biobesök vissa månader.

Berätta lite om företaget GKZ

De första månaderna efter företagets start jobbade vi med att skapa hemsidor åt mindre företag.
I början var det kul men vi började komma ifrån det mer och mer.
Jag kände att vi ville ha en närmare och längre kundkontakt, därför valde vi att erbjuda SEO-tjänster och webblösningar åt företag. Sedan April 2008 har vi haft som fokus på att jobba med kunder som vill marknadsföra sitt företag via sökmotorer.

Vad gör GKZ unikt i förhållande till andra företag i samma branch?

GKZ är inte unikt. Vi är egentligen som vilken annan webbyrå som helst.
Men det som gör GKZ till en bra webbyrå tror jag är för att vi samarbetar med ett flertal konsulter inom olika områden som både är professionella och nischade. Genom vårt goda samarbete med dessa konsulter kan vi även hålla kostnaderna nere för kunden.

Kan du beskriva hur ni jobbar när en kund anlitar er?

När en kund kontaktar oss så samlar vi all information vi behöver per telefon.
Vi bokar sedan ett kundmöte för behovsanalys och för att berätta mer om våra tjänster och vilka fördelar det ger.

Självklart är varje kundmöte unikt och det gör att samtalen varierar beroende på vad kunden söker. Efter kundmötet varvar vi ned, gör analyser och bokar in ett nytt möte vid behov och då har vi med oss en offert, samt ett förslag åt kunden.

Har ni någon nöjdkund-garanti?

Ja, inom Sökmotoroptimering har vi en top 10 garanti.
Det innebär att vi lämnar en garanti på att de utplockade relevanta sökorden placerar sig på förstasidan på sökmotorn google, bland de tio första sökresultaten.
Levererar vi inte, debiterar vi inte.

Vad har ni för priser?

Prissättningen är individuell. Priserna varierar också beroende på tjänst och uppdrag.

Hur har 2008 sett ut för er hittills?

2008 har hittills varit ett bra år. Ett flertal nya kunder och nya utmaningar.

Sista frågan… någonting du vill tillägga?

Vi lanserar under nästa vecka en ny receptsajt inom nischen kaffe. En sajt vars målgrupp är kaffeintresserade personer.

Läs mer på kafferecept

Då tackar jag för din tid och önskar dig och företaget GKZ en trevlig sommar!

Tack detsamma!

Söker ni en webbyrå? Då rekommenderar jag att ni tar kontakt med GKZ först. Att be om en offert skadar aldrig!

Webbyrå stockholm

Advertisement

1 comment

  1. Webbyråer kommer det behövas mer av i framtiden. Speciellt med tanke på hur förvånande dåliga många klassiska reklambyråer är på sökmotoroptimering.

Kommentera